Maandag 23 Februari - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Martine Molenaar - WaarBenJij.nu Maandag 23 Februari - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Martine Molenaar - WaarBenJij.nu

Maandag 23 Februari

Door: Martine Molenaar

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 Februari 2009 | Brazilië, Brasilia

Itauna, Maandag 23 februari,

Hallo allemaal daar ben ik weer!
Onze eerste maandag op Casa Renovo. Niet helemaal een “ gewone”maandag want de oudste meiden zijn op kamp en de jongste hebben ook vrij van school!
Overigens gaan de kinderen hier maar een halve dag naar school!
De dag begon vandaag voor mij met het schoonmaken van de kamers.Een dankbare klus want een van de meiden plast nog altijd in haar bed, of zoals het haar uitkomt naast haar bed op de grond! Er zijn al vele dingen geprobeerd maar niets helpt om haar te motiveren om ook ’s nachts naar de wc te gaan!
Daarna heb ik samen met een paar van de kinderen gevallen vruchten in de tuin geraapt!Een behoorlijke klus want er ligt aardig wat, en zeker nadat het gisteren geregend en gewaaid had!
De middag werd grotendeels gebruikt voor het ravotten met de kinderen! Tikkertje, met de bal spelen, touwtje springen…… als het maar snel gaat en veel energie en zweet kost dan zijn ze er wel voor in.Ook een spelletje mens –erger –je – niet wat ik uit Nederland heb meegenomen vonden ze erg leuk ( Met dank aan Joke B:)
Rond vier uur was het tijd voor thee. Dan verwacht je thee, maar hier krijg je dan een overheerlijke fruitdrank. Het lijkt wel een beetje op een smoothie, maar zoals ik al zei het smaakt super!
Interessant weetje : in Brazilie bidden ze ook voor de thee!
Vanmiddag zijn we ook aan het werk gezet om voor aanstaande zaterdag een uurtje voor de buurtkinderen te organiseren. We hebben dus nog wat werk te doen!
Afijn, ik ben benieuwd hoe het verder allemaal met jullie in Nederland gaat en natuurlijk niet te vergeten in Zuid-afrika en in Canada!!
Veel liefs en tot lezens,
Martine

  • 24 Februari 2009 - 07:04

    Hedwig:

    Nou Martine, het klinkt alsof je het geweldig naar je zin hebt. het lijkt me hard maar dankbaar werk.In brabant gaat het goed; ben nog aan het Vastenavend vieren en zit nu met dikke ogen achter de PC. Hier is het bewolkt en 7 graden; net iets anders als bij jou! Geniet ervan!
    Liefs Hedwig

  • 24 Februari 2009 - 18:45

    Joke B.:

    Ha Martine,
    Ik heb weer met genoegen je verhaal gelezen.Jij kunt het leuk verwoorden.Hoe oud zijn de meiden ook alweer?
    Ik hoop dat jullie je nog velen keren vermaken met het mens-erger-je-niet!
    Jij zal wel bruin (of is het rood)worden met zulke temperaturen en veel buitenactiviteiten.Denk aan je factor??
    Zeg een hartelijke groet uit een (vandaag ook) zonnig Westland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

jcvangaalen@hetnet.nl
molenaar@xplornet.com

Recente Reisverslagen:

04 April 2009

Traantje wegpinken

31 Maart 2009

Campinas

27 Maart 2009

Vervolg verhaal Belo Horizonte

21 Maart 2009

Belo Horizonte

14 Maart 2009

Regen en zon
Martine

jcvangaalen@hetnet.nl molenaar@xplornet.com

Actief sinds 02 Feb. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7720

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: